Bakterie jelitowe a zdrowie
Praktyczne rady

Dobroczynne bakterie jelitowe

Jelita a samopoczucie

Dbałość o właściwy skład flory jelitowej ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia. Otóż w zależności od tego, jakie bakterie kolonizują nasze jelita, możemy mieć lepsze lub gorsze samopoczucie. A nawet cierpieć na różnego rodzaju zaburzenia psychiczne, o których tutaj rozmawiamy. Czyli to, na co w języku potocznym mówi się “nerwica”.

Naukowcy odnaleźli powiązanie pomiędzy nastrojem człowieka a sygnałami, które docierają do mózgu z jelit.

Dobre bakterie jelitowe

Ponieważ na skład tej flory jelitowej sami mamy bezpośredni wpływ, możemy ją aktywnie wspierać poprzez unikanie produktów czy lekarstw, które zabijają dobre bakterie. A jednocześnie możemy stwarzać im przyjazne środowisko, stosując odpowiednią dietę.

Takimi produktami, które na pewno warto do niej włączyć są kiszone ogórki i kapusta kiszona oraz jogurty naturalne, kefiry czy kwaśne mleko.

Odporność z jelit

Należy także pamiętać, że jelita to nie tylko nastrój człowieka, bowiem nasza odporność również “bierze” się z jelit. Zatem zdrowe jelita, to nie tylko zdrowszy umysł, ale też zdrowsze ciało. Warto o tym pamiętać, bo trwa okres jesiennych chorób. Teraz jest czas na to, aby się odpowiednio “uzbroić”.

Niektórzy zalecają uzupełnianie flory bakteryjnej probiotykami. Też krótko to stosowałam, ale przeczytałam jakiś artykuł, że mogą w niektórych przypadkach zaszkodzić. A ponieważ nie jestem lekarzem, ani farmaceutą i nie umiem ocenić wiarygodności artykułów w internecie, dlatego jak widzę słowo “sepsa”, to zapala mi się czerwona lampka i wolę być ostrożna.

Dlatego zanim sięgniesz po probiotyki, upewnij się, czy akurat w tym przypadku są wskazane i bezpieczne. Ja, na wszelki wypadek, zostanę przy jogurcie naturalnym i kiszonych ogórkach.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o