Afirmacje w leczeniu nerwicy
Praktyczne rady

Afirmacje w leczeniu nerwicy

Afirmacje w nerwicy

Gdyby przed wystąpieniem ataków paniki ktoś mi powiedział, że odpowiednie formułowanie i wyrażanie myśli, może mieć tak duży wpływ na moje zdrowie i samopoczucie, tylko z grzeczności bym się nie zaśmiała. Wierzyłam w potęgę rozumu i nauki oraz to, co namacalne i mierzalne.

O afirmacjach powiedziała mi dziewczyna z psychoterapii. Być może już wcześniej przeczytałam o nich gdzieś w jakiejś książce, ale nie wierzyłam w to i dlatego nie brałam pod uwagę. Dopiero ktoś “żywy”, kto je stosował i  polecał sprawił, że postanowiłam spróbować.

“Wszystko dobrze”

Początkowo z brakiem wiary i nawet pewnym poczuciem śmieszności, a wkrótce z zaangażowaniem i pełnym przekonaniem, jak tylko czułam, że dzieje się coś niedobrego, zamykałam się w łazience i zaczynałam mówić do siebie na głos: “wszystko dobrze, wszystko dobrze”. Nie mówiłam nic innego, tylko w kółko te dwa słowa. Trochę się tego wstydziłam, dlatego chciałam, aby nikt nie słyszał. Podobno mówienie na głos jest skuteczniejsze, niż powtarzanie tego tylko w myślach. I podobno, nawet jak się w to początkowo nie wierzy, to i tak działa. I działało! 

Uważaj na swoje myśli

Od tego czasu bardzo UWAŻAM NA TO, JAK MYŚLĘ. Używam pozytywnych, zamiast negatywnych sformułowań, bo podświadomość nie zna słowa “nie”. Staram się tą wiedzę stosować cały czas.

Wielką propagatorką afirmacji jest Louise L.Hay.  Zobacz w internecie, jaką energią promieniuje w wieku 90 lat! Uwielbiam starsze osoby, które same są najlepszą reklamą głoszonych przez siebie teorii.  Powiem szczerze, że ja nie zagłębiam się w centra emocjonalne itp,, tylko poprzestaję na formułowaniu pozytywnych zdań. Nie znam żadnego sportowca, ale wydaje mi się, że oni też w taki sposób programują się na sukces. 

Przykładowe afirmacje

Poniższe afirmacje zaleca L.L.Hay. Zapamiętaj je, bo afirmacje w nerwicy odgrywają olbrzymią rolę.

Zamiast: Cały czas czuję niepokój – Jestem spokojny.

Zamiast: Jestem gruby i nieatrakcyjny – Odrzucam potrzebę krytykowania swojego ciała

Moje przykładowe afirmacje w nerwicy

Ja natomiast mówię sobie często: “Jestem spokojna i zrelaksowana” albo “Czuję się doskonale” albo “Jestem mądra” itp. Jak mnie gdzieś zaboli, to mówię np..: “Moje … doskonale funkcjonuje“. 

NIGDY staram się nie zakładać negatywnych scenariuszy. ZAWSZE chwalę i zwracam się do siebie z miłością. NIE ROBIĘ sobie wyrzutów. NICZEGO NIE ŻAŁUJĘ. Jeśli się okazuje, że skutki są inne od oczekiwanych, to mówię do siebie Z WYROZUMIAŁOŚCI: “Wtedy podjęłam taką decyzję, bo wydawała mi się najlepsza”. I przypominam sobie bajkę o koniu i o dobrych i złych decyzjach. 

Szczęście czy nieszczęście - bajka
Bajka “Szczęście czy nieszczęście”

Mam wybór

Wiem, że to, co dzisiaj może wygląda nie tak, jak bym chciała, w przyszłości okaże się zbawienne. Wierzę, że świat chce dla mnie dobrze, tylko ja nie znam jego planów i nie wiem, jaką drogą mnie prowadzi.  Dlaczego mam sama siebie dołować, jak mogę się motywować i wspierać? Dlaczego mam zakładać zły scenariusz, jak mogę dobry? To tylko MÓJ wybór. Kto o mnie zadba, jak nie ja sama? Nauczyłam się być dla siebie najważniejsza. Nie krytykuję siebie, nie porównuję z innymi, unikam złych emocji od innych ludzi (to jest najtrudniejsze) i akceptuję siebie.

Niczego nie żałuj

Kiedyś często traciłam czas na zastanawianie się, czy decyzja, jaką podjęłam była właściwa: a może trzeba było zrobić inaczej? Teraz mam taką taktykę i tak się sama ze sobą umówiłam, że jak podejmuję decyzję, to jej nie żałuję. Nie znaczy to, że jej nie modyfikuję czy nawet z czasem nie zmieniam, ale chodzi o to, że nie robię sobie wyrzutów, że coś źle zrobiłam. Bo ja to rozumiem tak, że takie wyrzuty czy krytyka siebie, to jest w pewnym sensie samobiczowanie czy umniejszanie własnej wartości. Czyli programowanie się na nieudacznictwo czy chorobę.

A ja tego nie chcę. Bo ja jestem i będę zdrowa! Dlatego z pełnym przekonaniem zachęcam Cię: wypróbuj moc pozytywnych sformułowań. Afirmacje w nerwicy są naprawdę ważne!

Na pewno się nie zawiedziesz i odczujesz realną poprawę samopoczucia. Bo tylko od Ciebie zależy, co i jak pomyślisz: CO ZASIEJESZ, TO ZBIERZESZ. Popatrz na osoby, które odniosły sukces. Co one widzą: sukces czy porażkę? A osoby zdrowe widzą zdrowie czy chorobę?

A co Ty widzisz?

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Dorota
Dorota
4 miesięcy temu

Bardzo wartościowy blog, cenne rady i wskazówki dla osób z nerwicą. Zaczęłam intensywną pracę nad sobą i mam nadzieję, że w końcu mi się uda z tego wyjść

2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x